Träning & tävling

Träning

Allmän träning
På torsdagar och söndagar är det allmän träning då är det inga kurser vid klubben.

Observera att skott kan förekomma mellan kl. 16:00 och 19:00 på torsdagar och mellan kl. 14:00 och 16:00 på söndagar.

Ibland infaller tävlingar på träningsdagarna. För mer info se i kalendern.

Kolla gärna på vår Facebookgrupp för tips och kontakt med andra medlemmar, Kumla Brukshundsklubbs Anslagstavla.

Nosework/specialsök

Du som tränar nosework/ specialsök i klubbstugan, tänk på att alltid använda någon typ av behållare att förvara doften/kongbitar i när du lägger ut gömmor.

Detta för att det är så lätt att tex små kongbitar försvinner och vi inte får tag på dom.

* Plocka bort alla gömmor efter genomförda sök.

* Var försiktig vid hantering av kongen så inga bitar tappas på golvet.

När kurs pågår, vintertid

Vid kursverksamhet på klubben nyttjas under vinterhalvåret ibland hela klubbstugan.

Medlemmar ombeds vid dessa tillfällen kommunicera och samarbeta med kursledaren om de behöver nyttja klubbstugan.

Datum för kurser ska finnas i kalendern.

Appellplanen

Träningsgrupp

Klubbens tävlingar 2023

Vi på Kumla bk ordnar tävlingar i olika grenarna varje år.

Bruks, lydnad, rallylydnad samt MH/MT.

Anmälan, PM samt resultat hittar du på SBK TÄVLING

Agility

Inbjudan, anmälan, PM samt resultat hittar du på Agilitydata

Nosework

Anmälan via Snwktavling.

Tävlingar 2024

Bruks:

Sök Lägre-Elit 28/4

Spår Appell kväll 4/6

Spår Lägre kväll 25/6

Lydnad:

Klass 1 11/5

Vill du och några vänner starta en studiecirkel eller träningsgrupp?

Genom vårt samarbete med Studiefrämjandet kan vi bedriva träning eller utbildning i cirkelform. Antingen som studiecirkel tex utifrån en bok, eller som träningsgrupp med ett specifikt mål inom någon gren.

Ny kontaktperson på studiefrämjandet är Ågot. Hon nås på tel 019-168302.

Ta kontakt med utbildningsgruppen om ni vill ha hjälp med att starta en studiecirkel.

Träningsgruppen har möjlighet att kvittera ut en tagg till klubbstugan.

Man får också del av de pengar som Studiefrämjandet betalar till klubben. Pengarna kan inte tas ut i kontanta medel utan man får omvandlas till tex. inköp av träningssaker, böcker, hallhyra eller instruktörsarvode.

Listorna skall lämnas till Studiefrämjadet varje halvår, före midsommar & före jul.

Mer information om tagg se styrelse & grupper.

Vid eventuella frågor maila: utbildning@kumlabk.se